Liiketoiminta

Vahvaa kumppanuutta ja paikallista yhteistyötä

Suur-Savon Sähkön huolehtii asiakkaidensa energiansaannista omalla alueellaan ja tarjoaa monipuolisia energiapalveluja. Se on energian tuottamista, hankintaa ja jakelua Päijänteen itäpuolisella Järvi-Suomen alueella. Sähköä myymme kaikkialle Suomeen.

Kertomusvuonna selkeytimme konsernin toimintaa ja keskityimme vahvasti omaan ydinosaamiseemme. Verkonrakennusliiketoiminta siirtyi Elveralle, kun Suur-Savon Sähkötyö, Lappeenrannan Verkonrakennus ja Kyvera yhdistyivät Elveraksi joulukuun alussa. Toukokuussa Suur-Savon Sähkön ja MPY Palveluiden yhdessä omistama JS-Verkot myytiin Rejlersille, ja verkostosuunnittelu siirtyi Rejlersin tehtäväksi. Energiantuotannossa ja -hankinnassa kumppanuuksilla on jo ennestään pitkät perinteet. Polttoaineiden hankinnassa tehdään vahvaa yhteistyötä paikallisten toimijoiden kanssa. Kymppivoima Oy on pitkäaikainen kumppani sähkönhankinnassa ja tuotanto-osuuksien hallinnassa.

Hyvän yhteistyön avulla käytettävissämme on entistä enemmän osaamista ja resursseja. Yksin emme pysty kaikkeen, mutta kumppaneiden kanssa olemme entistä vahvempi, eteenpäin kehittyvä yhtiö, joka tarjoaa asiakkaille edistyksellisiä energiapalveluja.

Yhteistyöllä luomme alueelle hyvinvointia, kehitystä ja onnistumisia.

Tärkeimpiä kumppaneitamme, asiakkaita, olemme vuoden aikana tavanneet lukuisissa tilaisuuksissa, Prismoissa, K-Marketeissa ja myös OmaMökki-messuilla Helsingissä keväällä. Yhteistyöllä alueen toimijoiden kanssa tuotamme asiakkaille hyödyllisiä etuja ja olemme mukana edistämässä alueen hyvinvointia. Jaoimme keväällä kaikille asiakkaille asiakasetuina etukuponkeja alueen kohteisiin ja kesätapahtumiin. Järjestöjen kanssa haluamme edistää liikuntaa ja siihen liittyviä harrastuksia erityisesti nuorison keskuudessa. Meille on tärkeää, että mahdollisimman moni lapsi ja nuori saa liikkua monipuolisesti. Vihreä Kymppi -sähkösopimuksen vihreät eurot käytämme alueemme ympäristöystävällisten hankkeiden tukemiseen, mikä konkretisoi vastuuta ympäristömme hyvinvoinnista. Paikallisuus näkyy vahvasti kaikessa toiminnassamme.

Tulevaisuuden energiapalvelua

Me olemme osa alueemme elämää. Pidämme huolta siitä, että kodeissa riittää lämpöä ja sähköä ja arki sujuu. Luomme toimintaedellytyksiä yritystoiminnalle ja tuomme energiaa kasvuun. Yhteistyöllä luomme alueelle hyvinvointia, kehitystä ja onnistumisia. Nyt siihen on entistä paremmat resurssit.

Paikallista kumppanuutta

Suur-Savon Sähkön yhteistyö Rejlersin kanssa on kehittynyt ja tiivistynyt yli 20 vuoden aikana kumpaakin osapuolta hyödyttävään hyvään kumppanuuteen. Rejlers tekee alueen jakeluverkon suunnittelua, rakennuttamista ja dokumentointia. Suur-Savon Sähkön käytettävissä on alan edistyksellisin suunnitteluosaaminen ja parhaat käytännöt.

Rejlers Oy yksi suurimmista ja nopeimmin kasvavista alan asiantuntijaorganisaatioista Pohjoismaissa. Toiminta Suomessa alkoi vuonna 1980 Mikkelissä. Konsernin Suomen yhtiöiden liikevaihto oli vuonna 2015 noin 38 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä yli 500 henkilöä.

Rejlersin Suomen sähköverkkoliiketoiminnan liiketoimintajohtaja Jani Viljakainen kertoo tarkemmin Suur-Savon Sähkön kanssa tehtävästä yhteistyöstä.