Vastuu ympäristöstä

Minimoimme toimintamme ympäristövaikutukset

Työskentelemme Järvi-Suomen luonnossa metsien, järvien ja kallioiden ympäröimänä. Kun rakennamme tai kunnostamme verkkoa, minimoimme toiminnastamme syntyvät ympäristövaikutukset. Tavoitteenamme on koskea luontoon ja ympäristöön mahdollisimman vähän ja toisaalta tukea luonnon monimuotoisuutta toiminta-alueella.

Tavoitteemme on tukea luonnon monimuotoisuutta siellä missä toimimme. Haluamme myös ohjata asiakkaitamme kestävään energiankulutukseen.

Energiantuotannossa teemme ekologisia valintoja ja suosimme vähäpäästöistä kotimaista energiantuotantoa. Omissa toimintatavoissamme ja toimitiloissamme käytämme materiaaleja harkiten.

Toimenpiteitä

Urakoitsijoiden ja aliurakoitsijoiden ympäristöohje

Laadimme yhtenäisen ohjeistuksen, kuinka työskennellä ympäristöä huomioiden. Näin varmistamme, että Suur-Savon Sähkön toimintatavat toteutuvat myös kumppanien suorittamissa töissä. Tavoitteena on yhtenäinen toimintatapa koko jakelualueella urakoitsijasta ja aliurakoitsijasta riippumatta.

Konsernin ympäristöohje valmistui vuonna 2016 ja se otettiin käyttöön. Tutustu ohjeeseen.

Energianeuvonnan verkkosivusto

Energianeuvonnan verkkosivusto on tärkeä asiakkaiden energianeuvonnan väline. Sivustoa kehitettiin vuoden 2016 aikana tukemaan paremmin asiakkaiden energianhallinnan kokonaisuutta. Jotta energiankulutustaan voi hallita, täytyy ensin tietää energian kulutuksensa kokonaismäärä, jonka jälkeen voi selvittää mihin energia kotona kuluu. Selvitystyön jälkeen on aika miettiä, kuinka käyttää energiaa järkevämmin ja tehokkaammin. Sivustolla annetaan apua ja vinkkejä kaikkien näiden vaiheiden suorittamiseen.

Energianeuvonnan sivusto uusittiin vuoden 2017 alussa osana nettisivujen laajempaa uudistusta. Tutustu sivuihin.

Tunnusluvut